جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: سیرت سیاسی امام حسین(ع) نه تنها برای انقلاب اسلامی و ملت ایران بلکه برای مردم عالم از جمله محور مقاومت و ملت فلسطین به الگو و سرمشق تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت السلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با پرداختن به نقش اسیران در نهضت حسینی اظهار داشت: حوادث گوناگون بعد از عاشورا در واقع قیام زینبی است، حرکت عظیم زینب کبریٰ(س) در درجه‌ اول و امام سجاد و بقیه زنان باعظمت آل‌الله در این دوران، یک قیام به معنای حقیقی کلمه است، کارهای بزرگی را انجام دادند و کربلا و شهادت اباعبدالله را ماندگار و تثبیت کردند.

وی افزود: اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در طول روزهای اسارت ‌چه در همان عصر عاشورا در کربلا و چه در روزها و سالیان بعد با مجاهدت خود حقایق را افشا نکرده بودند و حقیقت فلسفه‌ عاشورا را و هدف حسین‌بن‌علی(ع) را و ظلم دشمن را بیان نکرده بودند، واقعه‌ عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی‌ماند.

وی به پیام جهانی امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: در حوادث چندماه گذشته جنایات بی‌مانند صهیونیست‌ها در کشتار وحشیانه مردم بی‌دفاع و کودکان و زنان بی‌گناه غزه علاوه بر اینکه یک بار دیگر صحنه‌های عاشورایی و روضه‌های سوزناک واقعه کربلا را برای همه زنده کرد، پیام جهانی امام حسین(ع) که الگوی آزادگان عالم است نیز بیش از پیش در جهان تبلور پیدا کرده و وجدان‌های مردم دنیا را در دفاع از مظلوم بیدار کرده است.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: امام حسین(ع) به ما آموختند برای اقامه دین خدا و مقابله با ظلم باید همیشه آماده بود و همه داشته‌ها را به میدان آورد.

امام جمعه برازجان ابراز کرد: سیرت سیاسی امام حسین(ع) نه تنها برای انقلاب اسلامی و ملت ایران بلکه برای مردم عالم از جمله محور مقاومت و ملت فلسطین به الگو و سرمشق تبدیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha